Comunicat de la CUP Terres de l’Ebre davant la crida de la Plataforma en Defensa de l’Ebre a la mobilització

Dissabte 11 de gener, la Plataforma en Defensa de l’Ebre va organitzar la 12ena assemblea general a l’Auditori Felip Pedrell de Tortosa, amb la participació aproximadament de 400 persones. Davant la crida a la mobilització feta per la PDE, des de la CUP Terres de l’Ebre volem mostrar tot el nostre suport i solidaritat amb la nova etapa de lluita que el moviment social emprèn a les Terres de l’Ebre. Entre les propostes que s’han acordat en l’assemblea, cal destacar les accions jurídiques contra l’Estat espanyol per les irregularitats que presenta el pla de conca de l’Ebre i també, tal com van fer amb el canal Xerta-Sénia, s’emprendran accions jurídiques contra el canal Segarra Garrigues.

La CUP Terres de l’Ebre rebutgem, frontalment, la proposta de cabals que el govern espanyol aprovarà imminentment perquè no té cap fonament tècnic ni científic i condemna el delta a la seva mort. La Confederació Hidrogràfica de l’Ebre (CHE) només aplica criteris de repartiment d’aigua per als compromisos polítics i econòmics de les comunitats de regants i deixa la porta oberta a l’especulació amb els bancs d’aigua que permetran la venda del riu entre usuaris i crearà una bombolla de l’aigua similar a la que hem viscut amb la bombolla inmobiliària.

Volem deixar ben clar que la proposta feta des de Catalunya l’any 2007 per part de la Comissió per la Sostenibilitat de les Terres de l’Ebre (CSTE) és totalment viable i no podem tolerar que se’ns diga que “no és realista”, com va dir recentment el secretari de l’Estat de Medi Ambient, Federico Ramos, en tot cas, durant els 5 anys que la proposta de la CSTE ha estat a l’abast de tothom, s’havia d’haver fet un debat tècnic entre experts per determinar la validesa de les diferents propostes i no imposar una proposta unilateral, com ha fet la CHE, sense cap mena de debat tècnic.

Finalment, per a la CUP la gestió de l’aigua i dels recursos naturals no afecta només les Terres de l’Ebre sinó també tots els rius dels Països Catalans com el Ter, el Segre, el Xúquer i el Vinalopó, entre molts d’altres. Demanem que es deixe d’especular amb un bé d’interès comú com és l’aigua, una aigua que els governs deixen en mans de les grans empreses que hi trafiquen i la posen al servei de projectes insostenibles i especulatius com Marina d’Or, bombolles urbanístiques, i el BCN World, projecte aprovat pel parlament de Catalunya, amb el suport d’un govern que ara és un aliat antitransvasista, no hem d’oblidar que amb aquests projectes l’especulació amb l’aigua està garantida.

Expressem el nostre compromís ferm amb la PDE i amb el territori per tal de mantenir una lluita constant al carrer, amb mobilitzacions i accions davant dels governs i els polítics amb tics totalitaris, com Arias Cañete.

Lo riu és vida! Ni un pam de terra, ni una gota d’aigua!

CUP Terres de l’Ebre.

Candidatura d’Unitat Popular