CUP Deltebre i Tortosa, dos projectes transformadors

Com va assenyalar David Fernàndez, vivim moments històrics de canvis estructurals, i dependrà de nosaltres que aquests canvis siguen favorables a la gent treballadora o al gran capital. A començaments del segle XXI ,estem patint una triple crisi: econòmica-social, nacional i democràtica, i nosaltres, el poble, tenim tota la força de la gent per enfrontar-nos al poder. Hi ha molts exemples d’aquesta força popular a la societat catalana: ha estat la gent desobeint la legalitat qui va convocar 500 consultes i va sortir al carrer per demanar la independència el passat 11 de setembre; ha estat la PAH qui ha aturat desnonaments desobeint una llei injusta, com també desobeïren les acampades del moviment 15M o les manifestacions, accions i vagues generals contra les retallades. Tots aquests actes de desobediència civil ens indiquen el camí, que és la lluita i la mobilització social al carrer.  I aquest és el camí de la CUP, perquè és el que hem fet i estem fent les persones que formem part d’aquest projecte.

Per això des de les CUP de Deltebre i Tortosa volem explicar que no som un partit polític sinó una eina del poble per aconseguir una societat millor i més justa. Les persones que formem part de la CUP veiem aquest projecte polític com una eina més (com els altres moviments socials, entitats... de les quals formem part) per combatre el capitalisme i el seu model injust de societat. Sabem que els ajuntaments i el Parlament cada vegada tenen menys poder polític perquè l’han cedit a la banca i al capital, i per això veiem les institucions com un espai més de lluita, no l’únic ni el més important, perquè on guanyarem la independència i la universalitat i qualitat dels nostres serveis públics serà al carrer. En aquesta línia, l’objectiu de la  CUP és contribuir a la politització i sensibilització de la població, amb l’objectiu de sumar més gent al projecte de la unitat popular, un projecte que té com a objectiu fer polítiques per al 99% de la població davant de l’1% que actualment dirigeix la política i l’economia (a Catalunya i a l’Estat) gràcies al silenci i renúncies dels partits que ens han governat des de la transició.

Aquest model econòmic capitalista de l’1% davant el 99%és el que condemna 150.000 persones als desnonaments mentre l’Estat destina 250.000 milions a salvar la banca. És el sistema que porta a més del 50% dels jóvens dels Països Catalans a l’atur i a la misèria o a quasi un 30% de la població catalana a viure al llindar de la pobresa. Però també és el responsable d’imposar un model territorial català, que condemna les nostres terres a exportar recursos (aigua i energia) i mà d’obra qualificada i jove perquè siga utilitzada/explotada als grans centres de producció i població. Mentre el model econòmic siga el capitalisme, el futur de les Terres de l’Ebre serà negre: poca industrialització i inversió pública, jóvens marxant i cada vegada menys serveis públics perquè econòmicament sempre serà més rendible invertir en ciutats amb grans ports, aeroports... Per això, a nivell territorial, des de la CUP treballarem per una Catalunya equilibrada territorialment,i això vol dir també, qüestionar el sistema econòmic vigent.

A nivell local, som un projecte jove que comença amb molta il·lusió, perquè creiem que podem canviar les coses des de la lluita i la denúncia. No aspirem a llocs de poder, ho volem tot per a totes i per això, dissabte 17 de març vam animar a sumar-se a aquest projecte polític les més de 50 persones que van acudir a Deltebre i les més de 100 persones que van acudir a Tortosa, perquè com deia Joan Fuster (i el temps li està donant tota la raó) “tota política que no fem nosaltres serà feta contra nosaltres”. Ens estem jugant la nostra salut, la nostra educació, les nostres vivendes, les nostres pensions... i cal que ens organitzem i que lluitem. I això és, o vol ser la CUP, un espai organitzat de lluita per un món millor. Us hi esperem!