EL 9N DESBORDAREM LES URNES

Més de 50 persones han assistit a l'acte organitzat per CUP EBRE a la cambra de comerç de Tortosa, amb la participació de la diputada Isabel Vallet, el músic i escriptor Xavi Sarrià i Carme Abril, portaveu de CUP EBRE.

Des de la CUP s'ha llançat el missatge que el proper 9N ha de ser una festa de la democràcia i que hem de desbordar les urnes votant massivament. Carme Abril ha explicat “que la independència per les Terres de l'Ebre és una oportunitat per aconseguir un model de país descentralitzat i més proper a les necessitats de les nostres comarques i la seua gent”. Xavi Sarrià ha explicat com es viu el procés d'independència al País Valencià, senyalant que ofereix riscos però també oportunitats per crear aliances. Aliances que només seran possibles si a més de la independència “oferim un model de país que prioritze els interessos de les persones als interessos del capital”.

Per la seua banda Isabel Vallet ha destacat que només tenim una eina per aconseguir la independència, i és la desobediència, perquè l'estat espanyol mai l'acceptarà per la via legal. I ha advertit haurem d'estar atents i atentes per impedir possibles pactes entre l'actual president del govern català i l'estat espanyol, “no volem una segona transició amb més traicions i pactes en nom del consens i l'estabilitat”. Per això, ha destacat que el més important ara és anar el 9N a votar, i si cal, desobeir a qui ho vulga impedir. La diputada ha descartat que el govern espanyol intente impedir que la gent puga votar, “perquè si la foto del 9N ha de ser la policia retirant les urnes davant de la gent que vol votar, aleshores haurem guanyat davant l'opinió pública internacional”.

Abans d'acabar Xavi Sarrià ha cantant dos cançons per encoratjar el públic a votar el 9N.