LA CUP DAVANT DEL PROCÉS SOBIRANISTA

Durant l'exposició va destacar que “ara mateix sembla difícil que el referèndum es puga realitzar però l'aposta de la CUP és pressionar fins el mateix dia de la consulta perquè aquesta és puga fer”. I davant de la comunitat internacional “ha de ser l'estat espanyol qui s'opose a aquest procés democràtic”. Per això, la CUP estarà al costat de la gent al carrer, mobilitzant-se i organitzant-se, pressionant al govern i al president perquè aquest és l'únic camí possible.

Sobre l'abstenció de la CUP al parlament de Catalunya la setmana passada, Arrufat va explicar que “anar a Madrid és una via morta”. La mateixa via que el “el cafè para todos”, el “estado de las autonomias” i més recentment l'estatut. L'esquerra independentista ja fa més de 30 anys que va denunciar els pactes entre les èlits espanyoles i catalanes, i anar a Madrid és anar a perdre el temps. Per això la CUP “treballarà des de ja per la mobilització al carrer al favor del dret a votar i pel SÍ SÍ al referèndum”.

Per últim Arrufat va explicar que per la CUP “la independència ha d'anar acompanyada d'un nou projecte de país al servei del 99% de la població”. Aquest nou país que construirem, “no potser una fotocòpia de l'estat espanyol o d'Israel, com pareix defensar Artur Mas”, ha de ser un país al servei de les persones i que siga un exemple atractiu perquè la gent del País Valencià i de les Illes en un futur, es vulguen sumar al projecte de Països Catalans.