La CUP Ebre demanem la dimissió del director dels serveis territorials d’Agricultura a les Terres de l’Ebre, Pere Vidal, per la gestió de la sarna a les cabres salvatges al massís del Port

Davant dels greus fets exposats en el comunicat emès el passat divendres dia 6 de desembre pel grup ecologista GEPEC-EDC sobre l’epidèmia de sarna a les cabres salvatges del massís dels Ports i, davant la manca d’assumpcions de responsabilitats per part dels responsables del Departament d’Agricultura i de Medi Natural a les Terres de l’Ebre, amb el seu director al capdavant, Pere Vidal, el subdirector de caça i activitats cinegètiques, Jordi Ruiz i del cap del servei de sanitat animal a Terres de l’Ebre, Joan Cladelles, les assemblees locals que conformen la CUP Ebre demanem la dimissió immediata dels responsables polítics.

La CUP Ebre considerem que provada l'obstaculització patida al Cos d'Agents Rurals per part del Departament i després de l'intent de minimitzar i de desviar el tema el passat 30 de gener assegurant que 'no és un problema ecològic sinó cinegètic i econòmic', el que diem és que la gestió duta a terme és un problema polític amb interessos econòmics i corporatius barrejats que donarà com a resultat una disminució dràstica de la població de cabra salvatge que en el pitjor dels casos podria comportar la desaparició del 97% de la població com en el cas de la serra de Cazorla a Jaén. Per tant, passar dels 5.500 exemplars actuals a poc més de 150.

A les Terres de l'Ebre plou sobre mullat i hem de recordar que mentre a l'abril de l'any 2010, les organitzacions Unió de Pagesos i SEO Birdlife alertaven del greu problema del caragol maçana, no va ser fins tres mesos més tard, al juliol, que el Departament d'Agricultura amb Toni Espanya (PSC) al capdavant dels serveis territorials a les Terres de l'Ebre, el declarava com a plaga. Llavors Toni Espanya tampoc va dimitir. Demanem que ara Pere Vidal dimitisca i que es nomene un altre responsable al cap dels Serveis territorials així com es comence a treballar en un pla per a mitigar el màxim possible esta afectació.

A Terres de l'Ebre, 12 de febrer de 2015