La veu dissident de Jóvens de les Terres de l’Ebre arriba arreu del territori amb la 3a Bicicletada

El passat dijous 28 va arrencar des del Pinell de Brai, la Terra Alta, la tercera edició del la bicicletada per les Terres de l’Ebre, organitzada per Jóvens i amb més d’una desena de col•lectius i entitats que hi col•laboraven.
Mig centenar de joves van seguir tot el recorregut dalt la bicicleta, pedalejant per conèixer de primera mà les terres ebrenques: fent turisme, participant d’activitats culturals, concerts i sobretot, teixint les resistències creades al territori i aportant alternatives per a un desenvolupament més sostenible.
Des de la visita a un hort de cultiu ecològic, al celler modernista del Pinell de Brai i el castell d’Ulldecona, els participants de la bicicletada també van participar de la processó desonanada, de la taula rodona de lluites sociopolítiques a les TTEE i de la xerrada sobre el fracking. No es van oblidar tampoc de la precarietat del transport públic i per tant, van fer un “no paguem” al tren, reivindicant un transport popular i de qualitat.
Jóvens de les Terres de l’Ebre valoren molt positivament aquesta tercera edició, en que hi ha hagut un nombre molt alt de participants, tant de la bicicletada en si, com dels diferents actes vinculats. Al concert final a Ulldecona més de 200 persones van anar a veure l’actuació de Paco Pil, Habemus Sativa, Maskarats i Purkinje.
Aquests tres dies de la bicicletada han estat una mostra de la tasca de Jóvens de les
Terres de l’Ebre, del seu compromís pel territori i les ganes de seguir lluitant per fer realitat les alternatives reals al model imposat.
Jóvens Terres de l’Ebre