Marxa de torxes a Tortosa per una escola 'pública, catalana, laica i antipatriacal'

Publicat per Publicat per Gustau Moreno Pérez a marfanta.com

TORTOSA (Baix Ebre).- Desenes de persones han respost aquest divendres al vespre a la crida del Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SPEC), amb motiu d'una marxa de torxes en defensa del català, la qual ha recorregut el barri de Ferreries i el centre de Tortosa. Així, la protesta ha sortit de la plaça Joaquín Bau, davant de l'estadi municipal, i ha pujat per l'avinguda de Colom fins travessar el pont de l'Estat, per entrar al carrer Sant Blai i el carrer Cervantes, fins a la plaça d'Alfons XII, un tram de l'avinguda de la Generalitat i la plaça de Barcelona. El SPEC havia fet una crida a la participació de tots els ciutadans que s'estan veient afectats per les retalldes en educació i per les reformes que es volen tirar endavant. De fet, segons els convocants, ha estat una acció per protestar contra el projecte de llei Wert, 'amb tot el que comporta: la marginació del català, tot posant-la al nivell d’una assignatura optativa, i per protestar per totes les accions que el govern espanyol ha intentat adobar per eliminar la llengua i la cultura catalana dels centres d’educació'. De fet, el SPEC ha demanat 'una escola publica, catalana, laica i antipatriarcal'.

La marxa de torxes ha tingut el recolzament d'Arran, grup de suport de la CUP de les Terres de l’Ebre i el Baix Maestrat, Casal Popular Panxampla, Amics i Amigues de la UNESCO, la Junta de Personal Docent de les Terres de l’Ebre, la Junta de professorat de la URV, Acampada Tortosa 15M, la Plataforma per l’Educació Publica, CAS lo Maset, ASAL IES Roquetes, USTEC-STEs, UGT, CCOO i la Colla Jove de Grallers de Jesús.

Gustau Moreno Pérez a marfanta.com

Original aquí