Més de 300 persones omplen l’Auditori Felip Pedrell de Tortosa en l’acte central de la CUP a les Terres de l’Ebre

El cap de llista de la CUP per Tarragona, Jordi Martí, ha recordat aquest divendres des de Tortosa que “la independència, sense justícia social, és dependència”, fent referència a dos dels eixos vertebradors del projecte polític de la candidatura: la independència real dels Països Catalans, però també una justícia social que no faci els pobres cada vegada més pobres i els rics cada vegada més rics. En aquest sentit, ha defensat que estem al davant d’un procés d’alliberament nacional que tiren endavant les classes populars, unes persones que prenen el poder i “diuen que allò que volen és la independència i no l’estat propi”. Al seu parer, “no n’hi ha prou amb la independència i després ja veurem”.

Martí ha reiterat, per tant, el rebuig de la CUP a les retallades en serveis públics que du a terme el Govern. Segons ha afirmat, “quan algú ve i ens diu que no hi ha res més a fer que retallades, ens està enganyant” ja que les retallades no són, de cap manera, la solució a la crisi, sinó la causa de majors desigualtats socials. També ha criticat l’existència d’una oligarquia política i econòmica a Catalunya “que ens roba tant o més que Espanya”. Per tot plegat, ha animat tothom a ser “subjectes actius de canvi”, sobretot en un futur procés constituent en què estan en joc els drets de totes les persones.

El candidat ha dit aquestes paraules davant de més de 300 persones que aquest divendres al vespre han omplert l’Auditori Felip Pedrell de Tortosa en l’acte central de campanya a les Terres de l’Ebre i el Baix Maestrat. L’ha acompanyat també la número 5 de la llista per Tarragona, Roser Vernet, que ha posat l’accent en les lluites socials que s’han dut i es duen a terme a les Terres de l’Ebre. Al seu parer, aquests moviments en defensa del territori tenen en la CUP “l’eina perquè la seva veu no sigui tergiversada mai més”. Ha defensat, per tant, una futura presència de la CUP al Parlament. “Ara toca ser-hi i ser-hi directament, sense intermediaris”, ha sentenciat.

També l’economista i exfutbolista Oleguer Presas ha participat en l’acte, tot demanant el vot per a la CUP el proper dia 25 a “tots aquells que creuen que la societat l’hem de canviar entre tots”. Per la seva part, el portaveu del Col·lectiu de Suport a la CUP  Terres de l’Ebre i Baix Maestrat, Xavi Rodríguez, ha recordat que “la política s’ha de fer des del carrer i per a la gent del carrer” i ha reclamat un nou model de territori que no deixi les Terres de l’Ebre a la cua en tots els indicadors socioeconòmics.

La nota musical l’ha posada el cantautor valencià Feliu Ventura i una rondalla, que també ha demanat la independència del país i una major justícia social a ritme de jota.

Totes les fotografies són obra de Roser Arques.