Notícies de Ebre

La CUP Terres de l’Ebre ha presentat una campanya per demanar que independentment de l’opció que trie el govern de la Generalitat per augmentar i millorar les places d’aparcament a l’Hospital Verge de la Cinta, estes siguen públiques i gratuïtes.

CUP Ebre demana que la futura ampliació de places d’aparcament o la construcció d’un aparcament a l’Hospital Verge de la Cinta en cap cas pot ser a canvi de fer pagar als i les pacients, a les treballadores i a les persones que visiten pacients.

La CUP de les Terres de l’Ebre ha realitzat aquesta nit una acció de denúncia d'aquest avantprojecte de llei, amb una enganxada simbòlica de cartells a les oficines de «La Caixa» dels municipis de Deltebre, Ulldecona i Tortosa. El banc "La Caixa" seria la principal beneficiada de tirar endavant l'avantprojecte de llei que pretén impulsar el conseller de Salut Toni Comín, ja que li permetria ampliar la seva activitat a tots els municipis de Catalunya, on hi ha centres sanitaris propietat de la Generalitat.

En el Ple Municipal Ordinari d’ahir 14 de març, la CUP Deltebre va votar en contra a la proposta de revocació parcial de la delegació de competències de gestió de residus a favor del Consell Comarcal del Baix Ebre i de la privatització directa del servei des de l’Ajuntament. Malgrat això, tota la resta de forces polítiques del Consistori van votar-hi a favor.

Contra el patriarcat i el capital: Juntes trenquem el silenci!

Exigeixen que callem quan veiem que, dia rere dia, les nostres condicions de vida són més i més precàries. I som nosaltres les que sostenim, amb la nostra feina no reconeguda, un sistema que no para de recordar-nos que nosaltres i la nostra feina valem menys. Pretenen que aguantem els governs que apliquen retallades i privatitzacions que acaben recaient sobre les dones, que ens precaritza i empobreix, més encara.

Com cada any, l'Esquerra Independentista volem reivindicar el Dia Internacional contra les violències masclistes. I ho farem de manera convençuda, ferma i combativa fins a eradicar qualsevol tipus de violència masclista, perquè ja són 33 les dones assassinades als Països Catalans aquest any, i aquests assassinats només són la part visible de totes les violències masclistes que patim dia rere dia.

El passat diumenge, 19 d’abril, un xiquet de quatre anys va patir a Pratdip (Baix Camp) una forta caiguda que li provocà un traumatisme greu al cap i va haver de ser traslladat a Barcelona perquè en tota la província de Tarragona no disposem d’un servei d’UCI pediàtrica especialitzada en traumatismes craneoencefàlics.
Sancho, secretari de participació local i social del Departament de salut, ha manifestat la necessitat de crear un consorci sanitari a les Terres de l’Ebre.
Des de CUP EBRE volem manifestar la nostra preocupació per aquestes declaracions, perquè la creació d’un consorci sanitari és un pas més cap a la privatització de la sanitat.
La CUP Reus i CUP Deltebre han registrat instàncies als respectius ajuntaments sol·licitant informació sobre el Consorci d’Inversions Públiques, format per l’Ajuntament de Reus, Tortosa, Amposta i Deltebre.
Davant dels greus fets exposats en el comunicat emès el passat divendres dia 6 de desembre pel grup ecologista GEPEC-EDC sobre l’epidèmia de sarna a les cabres salvatges del massís dels Ports i, davant la manca d’assumpcions de responsabilitats per part dels responsables del Departament d’Agricultura i de Medi Natural a les Terres de l’Ebre, amb el seu director al capdavant, Pere Vidal, el subdirector de caça i activitats cinegètiques, Jordi Ruiz i del cap del servei de sanitat animal a Terres de l’Ebre, Joan Cladelles, les assemblees locals que conformen la CUP Ebre demanem la dimissió immediata dels responsables polítics.
La CUP Ebre torna a demanar responsabilitats polítiques als membres del Consell d'Administració de SAGESSA de les Terres de l'Ebre per la manca de control en la gestió, que ha fet possible un presumpte malbaratament de diners públics en la gestió de la sanitat pública.

Pàgines