Notícies de Ebre

Durant la campanya del referèndum de l'1-O vam poder veure a tot Catalunya l'actuació repressiva i antidemocràtica de les institucions i forces policials de l'estat. No només això, sinó que, ja que en diversos llocs del principat les pròpies institucions catalanes van utilitzar-se també com instruments estatals per impedir tota acció relacionada amb el referèndum. Aquí al nostre territori, va ser especialment flagrant l'actuació del president del Consell Comarcal del Montsià, Francesc Miró (PSC), el qual va requisar els cartells que l'AMI pretenia distribuir per la comarca.

Avui al migdia, davant la Central Nuclear Vandellòs I –que va deixar de funcionar després de l’incendi de l’any 1989 i el desmantellament de la qual s’està pagant amb diners públics- el diputat de la CUP-CC al Parlament de Catalunya, el vandellosenc Sergi Saladié, ha presentat pública la proposta de resolució que s’ha de debatre en breu a la cambra legislativa catalana.

Per tots els canals, se'ns exigeix que canviem els nostres cossos tenint en compte uns cànons de bellesa que ni són realistes ni representen els cossos de les dones i, menys, el de les dones de classe treballadora, cossos que han estat modelats per la vida i per aguantar llargues jornades laborals. No ens cal cap cànon perquè els nostres cossos ni són ni han de ser tots iguals, i per aquesta raó estem avui aquí: per denunciar la pressió estètica que patim i el contrasentit dels tractaments de bellesa que no són en cap cas necessaris.

Carme Abril ha explicat els eixos de la campanya i el per què del lema, l’aforisme de Gramsci, «Sí, viure vol dir prendre partit», que situa la vida al centre de tot: «viure vol dir feina digna, prenem partit pels drets laborals.

La CUP Terres de l’Ebre ha presentat una campanya per demanar que independentment de l’opció que trie el govern de la Generalitat per augmentar i millorar les places d’aparcament a l’Hospital Verge de la Cinta, estes siguen públiques i gratuïtes.

CUP Ebre demana que la futura ampliació de places d’aparcament o la construcció d’un aparcament a l’Hospital Verge de la Cinta en cap cas pot ser a canvi de fer pagar als i les pacients, a les treballadores i a les persones que visiten pacients.

La CUP de les Terres de l’Ebre ha realitzat aquesta nit una acció de denúncia d'aquest avantprojecte de llei, amb una enganxada simbòlica de cartells a les oficines de «La Caixa» dels municipis de Deltebre, Ulldecona i Tortosa. El banc "La Caixa" seria la principal beneficiada de tirar endavant l'avantprojecte de llei que pretén impulsar el conseller de Salut Toni Comín, ja que li permetria ampliar la seva activitat a tots els municipis de Catalunya, on hi ha centres sanitaris propietat de la Generalitat.

En el Ple Municipal Ordinari d’ahir 14 de març, la CUP Deltebre va votar en contra a la proposta de revocació parcial de la delegació de competències de gestió de residus a favor del Consell Comarcal del Baix Ebre i de la privatització directa del servei des de l’Ajuntament. Malgrat això, tota la resta de forces polítiques del Consistori van votar-hi a favor.

Contra el patriarcat i el capital: Juntes trenquem el silenci!

Exigeixen que callem quan veiem que, dia rere dia, les nostres condicions de vida són més i més precàries. I som nosaltres les que sostenim, amb la nostra feina no reconeguda, un sistema que no para de recordar-nos que nosaltres i la nostra feina valem menys. Pretenen que aguantem els governs que apliquen retallades i privatitzacions que acaben recaient sobre les dones, que ens precaritza i empobreix, més encara.

Com cada any, l'Esquerra Independentista volem reivindicar el Dia Internacional contra les violències masclistes. I ho farem de manera convençuda, ferma i combativa fins a eradicar qualsevol tipus de violència masclista, perquè ja són 33 les dones assassinades als Països Catalans aquest any, i aquests assassinats només són la part visible de totes les violències masclistes que patim dia rere dia.

El passat diumenge, 19 d’abril, un xiquet de quatre anys va patir a Pratdip (Baix Camp) una forta caiguda que li provocà un traumatisme greu al cap i va haver de ser traslladat a Barcelona perquè en tota la província de Tarragona no disposem d’un servei d’UCI pediàtrica especialitzada en traumatismes craneoencefàlics.

Pàgines