Grup promotor CUP Alcanar critica la indemnització a Escal pel Castor

Amb una rapidesa impròpia de l’administració estatal, el passat 11 de novembre es va fer efectiu el pagament de 1.350 milions d’€ a Escal UGS. Aquest va ser l’últim pas per confirmar la socialització dels costos del nefast Projecte Castor, situat a la vora del Sénia, al bell mig del país.

En aquest cas, Escal UGS no n’és l’únic beneficiat, ja que el pagament s’ha fet a través d’un crèdit al 4,27 %, que servirà per continuar engreixant les insaciables butxaques de CaixaBank, Bankia o el Banco Santander. Malauradament, ja són moltes les negligències en projectes energètics que hem d’assumir els consumidors. La moratòria nuclear de Felipe González el 1982, amb un cost de més de 4.000 milions d’€, el desmantellament de Vandellòs I el 1989, uns 700 milions d’€, o la gestió dels residus nuclears, en són alguns dels exemples més clarificadors. I en el cas del Projecte Castor, uns 3.000 milions d’€ (100 milions a l’any durant trenta anys) en la factura del gas i en l’elèctrica.

Novament, queda en evidència un sistema capitalista que continua eixamplant les diferències socials i econòmiques entre l’oligarquia político-empresarial i les classes treballadores. Una classe política que posa totes les facilitats per pagar un deute il·legítim abans, fins i tot, de depurar responsabilitats polítiques o aclarir alguns punts foscos en l’execució i concessió del Projecte, en definitiva, un robatori continuat dels recursos socials i econòmics.

Des de la CUP continuem donant tot el suport al treball popular que va impulsar l’any 2007 la Plataforma Ciutadana en Defensa de les Terres del Sénia i estem al seu costat en les reclamacions oportunes a Europa i a l’Estat espanyol. I exigim novament el desmantellament immediat d’aquesta infraestructura lesiva.

Alcanar, 14 de novembre de 2014.