LA CUP DAVANT EL 9N AL NOSTRE TERRITORI

Des de la CUP Ebre i davant de la proximitat del 9N volem manifestar que:

- Primer de tot, ens solidaritzem amb els pobles d'Orta, Jesús, Campredó, Bítem, etc, que no tindran urnes el 9N. I els felicitem per la decissió de donar-li la volta a la manca de voluntat del Govern català, i mobilitzar-se un cop més demostrant que des de baix és d'on venen les solucions als impediments i les traves que ens trobem en este procés.

- Lamentem l'actitud passiva de molts dels ajuntaments del territori per no facilitar més punts de votació i trobem incomprensible que ajuntaments que teòricament treballen per l'èxit de la consulta, habiliten un nombre irrisori de punts de votació. Com a exemple Tortosa passa de 18 punts de votació a només 3, Amposta d'11 a 2, Alcanar de 6 a 1, Deltebre de 5 a 1 o La Ràpita de 5 a 1.

- Recordem que, pel cap baix, a les Terres de l'Ebre hi ha prop d'un miler de persones voluntàries  que podrien haver cobert molts més dels 55 punts actuals de votació.

- Demanem que els ajuntaments habiliten transport públic en aquells pobles on el punt de votació estiga allunyat de la població com les EMD, pedanies i pobles del territori.

- Demanem que els ajuntaments informem a la població dels punts de votació així com que se'ls faça arribar informació del sistema de votació i que s'adjunte butlletes de votació per tal garantir que tothom puga participar amb normalitat.

- Demanem que els ajuntaments facen un crida des dels diferents mitjans de comunicació de què disposen fent una crida per a reforçar la presència de gent voluntària que ajude en totes les tasques relacionades amb la consulta.

La CUP Ebre estem treballant per tal que el 9N siga un èxit rotund i un desbordament democràtic i de voluntat de país que marque un abans i un després en este procés de ruptura amb l’Estat espanyol i per això el 5 de novembre farem un acte central de campanya a Tortosa amb la presència de Xavi Sarrià, escriptor i músic d'Obrint Pas i d'Isabel Vallet, diputada de la CUP.