DEMANEM LA RUPTURA DEL PACTE DE GOVERN ERC/PSC AL CONSELL COMARCAL DEL MONTSIÀ

Durant la campanya del referèndum de l'1-O vam poder veure a tot Catalunya l'actuació repressiva i antidemocràtica de les institucions i forces policials de l'estat. No només això, sinó que, ja que en diversos llocs del principat les pròpies institucions catalanes van utilitzar-se també com instruments estatals per impedir tota acció relacionada amb el referèndum. Aquí al nostre territori, va ser especialment flagrant l'actuació del president del Consell Comarcal del Montsià, Francesc Miró (PSC), el qual va requisar els cartells que l'AMI pretenia distribuir per la comarca.

Per este motiu, des de CUP Terres de l'Ebre exigim que es trenque el pacte de govern entre ERC i PSC que permet que Miró siga president del Consell Comarcal del Montsià. En el moment polític en què ens trobem necessitem més que mai unes institucions que no es dobleguen davant les ordres repressives provinents de l'Estat Espanyol i estiguen disposades a obeir la ciutadania i les decisions sobiranes del govern de Catalunya.

Terres de l’Ebre, Països Catalans, 9 d’octubre de 2017

En el moment polític en què ens trobem, necessitem més que mai unes institucions que no es dobleguen davant les ordres repressives provinents de l'Estat Espanyol