LA CUP DENÚNCIA ELS SOUS ESCANDALOSOS A LA PRESIDÈNCIA DEL CONSORCI D’AIGÜES DE TARRAGONA (CAT)

Dimarts el Consorci d'Aigües de Tarragona (CAT) anunciava que es feien públiques totes les retribucions dels polítics del CAT des del 2018, arran de les denúncies per falta de transparència interposades per la CUP. I és que a principis de 2019 els cupaires denunciaven públicament que el CAT es negava a fer públiques les retribucions dels seus membres. Després de diverses reclamacions al GAIP, el CAT va recórrer la decisió via contenciós administratiu "amb l'objectiu de dilatar el procés i evitar publicar la informació just abans de les eleccions municipals". La CUP va denunciar, el passat 7 de febrer, que el consorci no estava complint amb la sentència que els hi havia donat la raó. Finalment, ahir el president del Consorci d'Aigües de Tarragona, el càrrec d’ERC, Joan Alginet, anunciava la publicació de les retribucions dels membres del consell d’administració a la pàgina web del consorci.

Els cupaires titllen de cinisme les declaracions d’Alginet, en primer lloc perquè segons els anticapitalistes aquest ven com un “compromís democràtic per la transparència» la publicació de les retribucions quan aquesta informació “hauria d’estar a l’abast de la ciutadania i no haver-la hagut de rebre 3 anys més tard i a base de múltiples denúncies”. I en segon lloc, perquè ara els ebrencs i ebrenques “sabem les quantitats insultants que han cobrat i cobren els càrrecs ebrencs tant de JxCat com d’ERC per presidir un dels espolis més grans que pateix el riu Ebre”. Un espoli que segons la CUP tampoc vol acabar ERC ja que en les primers declaracions del nou president del CAT, aquest ha deixat clar que no està sobre la taula una possible reversió del transvasament del riu Ebre a Tarragona.

Alhora, els cupaires, expliquen que el correu al que es refereix el president del CAT, Joan Alginet, només contenia la informació respecte a les declaracions de béns i drets patrimonials dels càrrecs polítics, informació que en molts casos ja és pública. En aquest sentit, els cupaires han explicat que la setmana passada van tornar a entrar una reclamació al GAIP reclamant la informació que finalment s’ha acabat penjant a la web.

La CUP ha tornat a denunciar “que aquests organismes públics en realitat són agències de col·locació de regidors i alcaldes” i asseguren que han confirmat les sospites sobre l’actual alcaldessa de Tortosa, Meritxell Roigé, que va ser nomenada presidenta del CAT just després que deixés de ser diputada “per tal de mantenir el seu nivell d’ingressos”. La Sra. Roigé va ocupar aquest càrrec des del 2018 fins al 2020, càrrec pel qual va percebre la quantitat de 41.882,62 euros per conceptes de dieta per assistència l’any 2019. Aquest ingressos es sumarien al que rebia com alcadessa, 56.000 euros bruts anuals.

La formació cupaire vol denunciar que durant els darrers 20 anys, cap partit polític, des d’ICV (actuals Comuns) fins a JxCat, passant per ERC i PSC, “han volgut acabar amb el transvasament de l’Ebre al Camp de Tarragona”, i que en els darrers 4 anys, a més a més, han estat càrrecs polítics ebrencs de JxCat i d’ERC de les Terres de l’Ebre qui han presidit el CAT, “hipotecant el futur del riu Ebre i del Territori, per uns bons sous, desatenent una de les demandes més clares de la Plataforma en Defensa de l’Ebre, acabar amb el transvasament de l’Ebre a Tarragona. La CUP no només volem reduir-lo sinó acabar-lo.” han conclós.