LA CUP EXIGEIX CELERITAT EN LA CONSTRUCCIÓ DEL NOU HOSPITAL DE REFERÈNCIA DE LES TERRES DE L’EBRE

Avui s'ha discutit i aprovat a la comissió de salut del Parlament una nova proposta de resolució presentada per la CUP, els Comuns i el PSC, on s'exigia l'aprovació de la construcció d'un nou hospital de referència a les Terres de l'Ebre.

En el debat, la diputada per la CUP Laia Estrada, ha exigit a les administracions competents la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Tortosa, que acceleren els tràmits administratius i tècnics per tal que es faci realitat com més aviat millor, la construcció del nou hospital i ha mostrat preocupació perquè l'ampliació del Verge de la Cinta "tot i que necessària" suposi un endarreriment en la construcció del nou hospital.

Els anticapitalistes celebren que fruit de la pressió realitzada per la ciutadania a través de la Plataforma per un nou Hospital i pels grups polítics que sempre han defensat la necessitat d'un nou hospital hagin fet canviar l'opinió dels partits polítics al govern de la Generalitat, ERC i Junts per Catalunya, i també al ple de l'ajuntament de Tortosa. "Una pressió que, lluny d'aturar-la, cal redoblar-la per tal de garantir que no es demori ni un dia més l'inici de les obres del nou hospital". D'altra banda, l'organització considera prioritari que es duguin a terme les millores i ampliacions necessàries a l'actual edifici per a solucionar les mancances urgents que tenen les instal·lacions, però han deixat molt clar que "les millores o ampliacions puntuals en cap cas es poden convertir en l'excusa per a demorar o aparcar la construcció del nou hospital".

Els cupaires han volgut aclarir que no només demanem un nou edifici sinó que demanen que aquest estigui "dotat amb tots els equipaments d'un hospital de referència de l'Institut Català de la Salut (ICS) i alhora, que es doti del personal sanitari necessari que respongui als serveis sanitaris d'un hospital com els de la resta l'ICS, ni més ni menys." Això, segons els cupaires, vol dir que es doti de tots els serveis i de tot el personal que ara, segons ells no s'està donant o s'està fent de manera precària.

D'altra banda, els anticapitalistes també han demanat que dins de la comissió de seguiment de la construcció del nou hospital que s'hauria de crear hi puguin participar tant la societat civil organitzada a través de la Plataforma per un nou hospital així com la junta de personal del Verge de la Cinta, "per tal de garantir que es dona resposta al 100% de les demandes de la societat i dels treballadors i treballadores de l'hospital" han assegurat.

Finalment, han anunciat en la mateixa comissió que presentaran juntament amb Comuns i PSC una nova proposta de resolució que plantejarà els terminis en què s'hauria d'executar el projecte de la construcció del nou hospital i que haurien de començar aquest any 2022.