La CUP Terres de l’Ebre denunciem les declaracions fetes pel delegat del Govern a les Terres de l’Ebre, Xavier Pallarés sobre l’extinció del cos de guaites forestals.

El passat 16 de maig, el delegat del Govern a les Terres de l’Ebre va fer unes declaracions als mitjans públics del territori responent a les iniciatives, com la de la CUP Terres de l’Ebre, de portar mocions a ajuntaments en defensa dels guaites forestals. Des de la CUP Terres de l’Ebre denunciem les falsedats expressades per Pallarés i exigim un debat rigorós al respecte sense falsedats i pensant en el bé del territori.

Així, pel que fa a la part laboral, Pallarés afirma que cap guaita serà acomiadat i això és fals perquè els interins, que a les Terres de l’Ebre en són uns quants, se’ls hi rescindirà el contracte. A més a més, per la manca de planificació de la decisió presa, alguns dels guaites es poden trobar en la situació de no fer cap feina durant l’estiu perquè no se’ls pot reubicar o oferir un altra feina en tant poc temps.

En segon lloc, convindria que es llegís els informes tècnics tant de Bombers, com de l’empresa pública Forestal Catalana. L’informe de Forestal Catalana no qüestiona la funcionalitat dels guaites forestals sinó que es centra en detallar l’estat actual i les millores a fer a les torres o llocs de guaita actual en base a criteris de seguretat i salut laboral i de prevenció d’incendis laborals. De fet el propi informe detalla inversions econòmiques i alternatives per mantenir tots els punts de guaita. En segon lloc, l’informe del cos de Bombers indica que és necessari un canvi de model en la detecció i vigilància però en cap lloc hi diu que amb l’extinció d’avui per a demà dels guaites este model ja estarà implantat.

Finalment, la CUP Ebre ens refermem amb el posicionament que hem mantingut. La decisió presa és del tot injustificada i fa impossible cap canvi de model de detecció i vigilància amb unes mínimes garanties i que entenem que ha de ser graduat i consensuat. La decisió presa pel Govern de la Generalitat és una enorme irresponsabilitat i el delegat del Govern a les Terres de l’Ebre, Xavier Pallarés, amb les seues declaracions, per un costat demostra la manca de veracitat en les seus paraules i per un altre costat, es fa còmplice de dita irresponsabilitat de la que ben aviat en podem pagar les conseqüències. Per tant, exigim que el delegat del Govern rectifique les seues paraules i que per tant, les torres de guaita forestal es mantinguen per a la present campanya d’incendis i que un cop acabada, es face la planificació inclusiva amb tots els actors.